برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان‌غربی  
کد خبر: 3910909
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان‌غربی  

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: برنامه‌ریزی شده است تا سال ۱۴۰۵ حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی سطح استان مقاوم‌سازی شوند.

برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی آذربایجان‌غربی محمود بدلی، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه این استان از جمله استان‌های زلزله‌خیز و در خطر بلاهای طبیعی است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده است تا سال ۱۴۰۵ حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی سطح استان مقاوم‌سازی شوند.

وی با اشاره به وجود ۲۵۸ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان افزود: از این تعداد برای مقاوم‌سازی ۸۲ واحد تسهیلات لازم پرداخت شده است و به تدریج مابقی واحدها نیز با دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی خواهند شد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۲۵۰ مهندس ناظر در روستاها بر اجرای طرح‌های مقاوم‌سازی نظارت دارند، ادامه داد: براساس آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان اگر یک واحد مشخصات کامل فنی را رعایت نکرده باشد غیرمقاوم اعلام و باید مقاوم‌سازی شود.

وی با بیان اینکه سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد مسکن است، عنوان کرد: در سطح استان تاکنون ۱۷۵ هزار و ۷۹۷ واحد مسکن روستایی صاحب سند شده‌اند.

بدلی با بیان اینکه اغلب سندهای صادره در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان است، خاطرنشان کرد: تعداد این واحدها برابر با یک هزار و ۶۵۷ واحد است.

وی با بیان اینکه ۳۸ هزار و ۲۶۴ واحد روستایی شهری نیز تاکنون سنددار شده‌اند، گفت: طرح سنددار کردن واحدها تا اتمام همه واحدهای روستایی بدون سند ادامه خواهد داشت و کارشناسان بنیاد مسکن با حضور در روستاها و ارائه مشاوره به اهالی روند سنددار کردن واحدها را سرعت بخشیده‌اند.

انتهای پیام
captcha